Monday, October 10, 2011

Peristiwa semalam..

Assalamualaikum.

Hye semua..2,3 hari niyh Cik Ice x melawat hutan niyh..bukan sebab sibuk ke apa..
Tapi sebab mood menonton cerita ngan melayan mv2 korea masih di tahap maxima lagi.. 
Pastu dengan nak mengemas barang2 nak pindah lagi..banyak kerja jugak..
Makanya..nak menapak ke sini pun x sempat..
Tapi hari niyh Cik Ice stop jap..dan datang ke sini..
saje nak bercerita dengan korang..kaos smiley #4793

Semalam 2 orang sekali kawan Cik Ice pindah (dah habis belajar..masing2 pun balik kampung).Salah seorang kawan Cik Ice niyh mintak tolong bawa kan beg2 
dia yang 2,3 tu ke Puduraya..Xpe sebab dia kata nak belanja..Cik Ice setuju jer.. 
(Opss..x ikhlas menolong nampak..kaos smiley #4759)

Pastu turun dari lrt Plaza Rakyat berjalan nak ke Puduraya, Cik Ice nampak ramai pulak la orang2 yang kutip sedekah. Ada yang bagi tisu bila orang sedekah, ada yang bagi kacang. Tapi yang x boley blah sangat2 tu..ada sorang tu tulis OKU tapi siap hisap rokok tu..
Amboi..rokok bukan makin naik harga ke? Senang2 jer kutip sedekah tapi beli rokok..
Kalau macam tu baik orang pun x payah sedekah dekat dia. Makin sedekah makin memudaratkan..huh..

*Okay xnak marah2 sangat..x baik untuk kesihatan..ngee~~*

Dan semalam sape yang tengok peristiwa niyh..


Cik Ice x tengok semalam. Rasa tersangat rugi.kaos smiley #4799 huhu..
Itu dinamakan Fenomena Lingkaran Bulan Halo.. 
Halo atau lingkaran halo adalah lingkaran putih atau berwarna atau lingkaran pelangi di sekitar benda angkasa (misalnya bulan atau matahari). Lingkaran halo timbul kerana pemantulan dan pembiasan sinar bulan dan matahari oleh titik wap air di udara. Bila lapisan atmosfera bersuhu tinggi, akan berbentuk titik-titik wap air yang halus, sehingga terjadi halo putih, bila atmosfera bersuhu rendah, titik-titik wap air yang terbentuk cukup besar sehingga akan terjadi halo berwarna atau halo berlingkaran pelangi. 
                                                                                       Fakta, definasi semua dari fb

p/s: Terasa nak berKAROK la pulak..ngee~~kaos smiley #4794
 

8 orang yg mengarut:

afzalsukasuki said... [Reply to comment]

haah semalam kengkawan kol suruh tengok!!huhu

ShahzCudin said... [Reply to comment]

haa..tgk2..tp xdpt nak amik gmbr sndri..kamera xcanggih..

gilaweb said... [Reply to comment]

yaka xtau pun :p keajaiban dari Allah yang mengasyikkan

Si BuDaK KaChAk said... [Reply to comment]

yeke??tapi rasenya tengok smlm mcm xde pape je...tah ler...


p/s : jom karok same2...sy pun da lame tak karok la....hehehe

Azura said... [Reply to comment]

x tau pun tentang bulan tu huk2:'( bestnya dapat tengok kebesaran Allah :)

Cik Ice said... [Reply to comment]

Psal bulan tu..Cik Ice pun terlepas..
Bukak fb pagi tadi semua cakap pasal tu..n kawan Cik Ice cakap semalam bulan memang terang giler..sampai masuk cahaya dalam rumah..

BHAIHAQI COOL said... [Reply to comment]

hahaha~~ , ptut la member ckp "indah nya bulan mlm ni " ..

khairul said... [Reply to comment]

npk mcm kalimah Allah la

 

Cik Ice's Forest Copyright © 2011