Wednesday, August 3, 2011

Hormat orang boley..??

Assalamualaikum dan salam 3 Ramadhan

Hari niyh da masuk hari ketiga kita berpuasa..sekejap je masa kan..
terasa macam baru semalam je kita mula berpuasa..
 Pastu nanti pejam celik pejam celik dah nak dekat raya dah..
 Ok..apa yang Cik Ice nak ceritakan hari niyh adalah perkara semalam..
Hal ni berlaku sewaktu Cik Ice balik dari kerja dan singgah 1 kedai makan..
Walaupun dah dekat dengan rumah Cik Ice..tp Cik Ice singgah 
la kejap kedai tu sbb dah dekat waktu berbuka..
 pulak tu tekak niyh dah terasa2 nak meneguk milo ice..
Al maklum bulan posa..kene paham2 ye semua..

***************

5,4,3,2,1 ..
Allahu Akbar..Allahu Akbar..
Yes..dah kedengaran orang azan melalui televisyen bersiaran astro
astro ape Cik Ice x perasan la pulak..Cik Ice mana layan astro2 niyh..
tv 1,2,3 Cik Ice layan la..
Ok..semua orang yang tadinya lemah longlai terus naik semangat 
hantu nak terkam straw masing2..
macam berlumba2 dah Cik Ice tengok..
Tp air Cik Ice..??
Disebabkan mak cik kedai lambat membuat air Cik Ice, 
maka datangla abg kedai membawa air kegemaran Cik Ice dulu..
Air apa..??? xkan x taw..kan2..
cukupla sekadar untuk berbuka..
tetiba...
Terasa hidung ni menyengat2 baw asap maut..
Cik Ice pown memalingkan muka ke kiri ke kanan..xde pown..
sekali Cik Ice pandang ke belakang..
siall lahh.. puihh! 
Rupanya bro kat belakang Cik Ice yg begitu nikmat
menyedut asap syaitan dan x hormat langsung orang lain 
yang same2 sedang berbuka kat situ..
Orang lain bukak posa minum air makan kurma ambik berkat..
Kau bro hisap asap syaitan tu sbb da cukup amalan ke nak mati cepat..??!
Apa nak jadi la orang sekarang niyh..
Xde sivik punya orang..huhh!

Berapa orang yang ikut kempen niyh..?

Walaupun gambar kotak rokok mcm niyh..orang still lagi beli..
Perokok tegar la katakan..


Konklusinya..??

6 orang yg mengarut:

Cik Ca'ah said... [Reply to comment]

biasalah,dah tak tahan la tu,sehari suntuk tak merokok. ingatkan masa posa ni boleh latih berhenti merokok,ni sama je. huhuhu

Cik Ice said... [Reply to comment]

Agaknya kalau bukan bulan posa, ntah berapa kotak sehari kan..hmm

eqbalzack said... [Reply to comment]

salam,
abg eq singgah sini. lewat sikit...
selamat berbuka puasa ye...

Cik Ice said... [Reply to comment]

wsalam..tenx sudi singgah..:)

e k i n . said... [Reply to comment]

Haha, macam nak sepak terajang je diorang tuu. Kalau boleh, dah lama dah...LOL :p

Cik Ice said... [Reply to comment]

@Ekin : Ikut hati nak campak terus masuk longkang..huhu sbb bulan posa..sabor je la..

 

Cik Ice's Forest Copyright © 2011