Saturday, August 20, 2011

Al kisah nak raya..

Assalamualaikum dan salam 20 Ramadhan..

Hari niyh dah Ramadhan ke 20..jadi maknanya lagi 9 hari kita nak beraya..
Macam mana persiapan raya korang..? Mesti semua dah bershopping sakan kan..
2,3 pasang baju dah tergantung elok kat almari tu kan..
Tempat2 shopping pun semua dah meriah dengan hiasan hari raya,
lampu, lagu semua cukup lengkap lah..
Kat rumah ibu2 mesti dah mula membikin kuih raya 
x pun ada yang tunggu betul2 malam raya beli kuih tunjuk2 je..
sebab waktu tu mesti kuih semua dilelong dgn harga yang tersangat murah..
Bagi semua yang berada di perantauan pastinya x sabar nak balik kampung..
Bagi sesiapa yang bekerja ni lah peluang untuk mintak cuti lebih kan.. 
Yang kerja kerajaan..dapat bonus setengah bulan gaji..best tu..
Tapi...
Bila nak raya niyh ada je lah berita
tentang budak2 cedera terkena mercun buatan sendiri..
Jumlah kemalangan pun meningkat..
Hmm..jadi berhati2 jaga diri, jangan main mercun, pandu cermat..
jiwa pun selamat..OK

 p/s: Bazar pun makin ramai orang..
 Ada yang beli barang siap berlist lagi..
 Mesti ahli keluarga dah balik kan..
 Cik Ice pun x sabar nak balik kampung..!!
Salam Aidilfitri untuk semua!!

Ni Cik Ice snap kat 1 kedai pakaian kat Sunway..
                                               

7 orang yg mengarut:

MIAMIAMIA :) said... [Reply to comment]

haha... ta sbrkan na raye...
n sgt sgt perfect gambar tuh :)

Cik Ice said... [Reply to comment]

@MIAMIAMIA :)

Mmg x sabar nak sambut raya..tp sedih jugak bulan puasa nak abih dah..:(

Iffah Afeefah said... [Reply to comment]

uih siap ade list lg

hebak

sifu im said... [Reply to comment]

klu aku bli brg x guna list pon..ikut terlintas je..uhuhu

ILA HonEyBuNNy said... [Reply to comment]

xsabar jugak nak balik kampung n berhari raya...hehe

Cik Ice said... [Reply to comment]

@ Iffah Afeefah : xnak lupe beli barang yang dipesan tu yg smpai berlist tu..

@ sifu im : pakai lintas jer..x takut duit terlebih bajet ker..?

@ Ila : Mmg x sabar !!!

alif haris said... [Reply to comment]

hehe berhati2 di hari raya ..
jgn suka sgt :) hehe

 

Cik Ice's Forest Copyright © 2011